Pagina's

MEI 1964 TOP 10

03 mei 1964 week 19

 01 (01) Paul Revere & The Raiders - Louie Go Home
 02 (06) The Animals - Baby Let me Take You Home
 03 (02) The Beatles - Can't Buy Me Love
 04 (04) Gerry And The Pacemakers - Don't Let The Sun catch You...
 05 (10) Jamie Carter - The Boy With The Way
 06 (03) The Ronettes - (The Best Part of) Breakin' Up
 07 (05) Mary Wells - My Guy
 08 (07) Dionne Warwick  Walk On By
 09 (---) 01 Bessie Banks - Go Now
 10 (---) 01 The Beatles - P.S. I Love You




Ze werd geboren Bessie White in North Carolina , en later opgegroeid in Brooklyn , New York . Tegen het midden van de jaren 1950 , begon ze te zingen met een kwartet genaamd Three Guys and a Doll . Terwijl een lid van de groep , ontmoette ze zanger Larry Banks ; ze trouwden op het podium in het Koninklijk Theater in Baltimore rond 1955 . [ 1 ] Ze uitgevoerd en opgenomen als Toni Banks tijdens de medio - jaren '50 , met inbegrip van de 1957 single " Je bent nog steeds in mijn hart " , waarop ze werd gesteund door The Four Fellows . [ 2 ] In 1959 zij en Larry geregistreerd als lid van de metgezellen , het vrijgeven van een single " Waarom Oh Why baby" op de federale label. [ 1 ]
Terugname van de naam Bessie Banks , nam ze als solo zanger in de eerste helft van de jaren 1960 , te beginnen met " Do It Now" in 1963 op de Spokane Records label . Hoewel zij en Larry Banks gescheiden en later gescheiden, bleven ze samen te werken. In het najaar van 1963 , Larry en Bessie besloten om een ​​nieuwe impuls te maken om haar vast te stellen met een lied dat Larry specifiek voor het doel van het breken van haar nationaal had geschreven : " . Go Now " [ 3 ] Jerry Leiber en Mike Stoller produceerde de opname, die verscheen op hun Blue Cat label , de R & B / soul imprint van Red Bird . Het nummer werd gearrangeerd door Gary Sherman , met Cissy Houston als een van de achtergrondzangeressen . [ 1 ]
Bessie Banks merkte later :
" ' Ik herinner me 1963 Kennedy werd vermoord , werd aangekondigd op de radio Op dat moment werd ik repeteren in het kantoor van Leiber en Stoller We noemden het een dag Iedereen was in tranen. . . . ' Kom volgende week terug en we zullen klaar om op te nemen 'Go Now' ", . . en we deden dus ik was blij en opgewonden dat misschien deze keer zal ik het te maken 'Go Now' werd uitgebracht en meteen werd gekozen Pick Hit of the Week op WINS Radio . dat betekent dat uw record wordt gespeeld voor zeven dagen . Vier dagen gingen voorbij , ik was zo blij . op dag vijf , toen ik hoorde dat de eerste lijn , ik dacht dat ik het was, maar ineens , besefte ik dat het niet . Aan het eind van het lied werd aangekondigd , " The Moody Blues zingen 'Go Now' ." ik was te buiten gedaan . Dit was de tijd van de Engels invasie en het einde van Bessie Banks ' carrière , dus ik dacht . America's dj's was gestopt met het bevorderen van Amerikaanse kunstenaars . " [ 1 ]
Het succes van The Moody Blues ' cover overschaduwde haar latere carrière . Ze keerde terug naar de studio in het begin van 1967 , het opnemen van de single " Ik kan het niet maken ( Without You Baby) " , voor het Verve label. In 1974 nam ze singles voor de Volt label , met inbegrip van " Try To Leave Me If You Can (I Bet You Can Do It ) " en " ( Do You Worry Baby) Het beste moet nog komen " .
Larry Banks ook geregistreerd onder zijn eigen naam , en beide opgenomen met en geproduceerd zijn tweede vrouw Joan , die als Jaibi opgenomen . Een compilatie van opnames , waaronder die van Bessie Banks , werd in 2007 uitgegeven als Larry Banks 'Soul Family Album door Ace Records . [ 4 ] In die tijd werd gemeld dat Bessie Banks ' blijft zingen hoewel ze beperkt zich tot muziek nu gospel . "




01 (01) 05 Paul Revere & The Raiders - Louie Go Home
02 (06) 03 The Animals - Baby Let Me Take You Home
03 (02) 07 The Beatles - Can't Buy Me Love
04 (04) 05 Gerry And The Pacemakers - Don't Let The Sun Catch You Crying 
05 (10) 02 Jamie Carter - The Boy With the Way
06 (03) 06 The Ronettes - (The Best Part of) Breakin' Up
07 (05) 05 Mary Wells - My Guy
08 (07) 04 Walk On By - Dionne Warwick


11 (08) 08 The Valentinos - It's All over Now
12 (12) 04 The Searchers - Don't Throw Your Love Away
13 (09) 07 The Beatles - Roll Over Beethoven
14 (15) 03 The Mojos - Everything's Alright
15 (---) 01 Chuck Berry - No Particular Place to Go 
16 (11) 07 The Beatles - Do You Want To Know A Secret 
17 (20) 02 The Swinging Blue Jeans - Good Golly Miss Molly 
18 (16) 03 Muddy Waters - The Same Thing
19 (---) 01 Andy & Joey - You're Wondering Now
20 (---) 01 The Yardbirds - I Wish You Would 


(afbeelding)

The Yardbirds kunnen mij nog niet helemaal overtuigen met de oude bluescover 'I Wish You Would', maar alleen al om het feit, dat de band drie bij het leven legendarische gitaristen in zijn gelederen had, namelijk Eric Clapton, Jeff Beck en Jimmy Page, krijgt hun eerste single een notering.

Chuck Berry's 'No Particular Place to Go' was zelfs in 1964 een ouderwets rock 'n rollnummer, maar wel een leuke. 

Het in 1964 reeds anderhalf jaar oude 'P.S. I Love You' van The Beatles werd voor de Amerikaanse markt van de planken gehaald en haalde een 4e plek in de Billboard Hot100.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen